دنیای نوزادان

رژیم غذایی پر سدیم و پتاسیم برای پسرزایی و رژیم پرکلسیم برای دخترزایی موثر است

1392/2/19 19:48
نویسنده : سحر
741 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این پرهیز غذایی شامل نخوردن زیتون، موز،ژامبون، ماهی آزاد دودی، شاه میگو، سیب زمینی، گوشت های فرآوری شده، برنج خوش نمک، نان و شیرینی می شود.

از سوی دیگر این مادران باید بیشتر غذاهای غنی از کلسیم و منیزیم مصرف کنند. این غذاها شامل ماست، پنیر، کنسرو ماهی آزاد، اسفناج، بروکلی، ریواس، پنیر سویا، بادام، بلغور جو دو سر، پرتقال، غلات گندم سبوس دار، لوبیا و انجیر می شود.

لازم به ذکر است بسیاری از غذاهای آماده دارای مقدار زیادی سدیم هستند. کنسروها، کالباس و سوسیس، بیسکویت شور، زیتون شور، خیارشور، پنیرهای شور، سس­های تجارتی و ماهیهای نمک سود منابع خوبی از این عنصر می­باشند. در عوض شیر و لبنیات، میوه­های تازه و همین طور سبزیهای تازه از نظر سدیم نسبتاً فقیر هستند.

دانشمندان دانشگاه ماستریخت در هلند ادعا می کنند رژیم غذایی پدر هیچ تاثیری بر روی جنسیت جنین ندارد.

آنها ۱۷۲ زن ۲۳ تا ۴۲ ساله ساکن غرب اروپا را به مدت پنج سال مورد بررسی قرار دادند. تمامی آنها فرزند پسر داشتند و خواهان به دنیا آوردن فرزند دختر بودند.

از این تعداد، ۲۱ زن مطالعات را تا پایان ادامه داده و بقیه از ادامه آن منصرف شدند.

از بین این ۲۱ زن، ۱۶ نفر دختر به دنیا آوردند که نشان دهنده موفقیت ۸۰ درصدی شیوه تعیین جنسیت جنین از طریق تغذیه مادر است.

تحقیقاتی در مدلهای حیوانی انجام شده نیز نشان داده که اگر لارو کرم­های دریایی در آبی که به آن پتاسیم افزوده شده قرار گیرند، بیشتر نوزادان نر می­شوند، در حالیکه اگر آب قلیایی و به ویژه غنی از کلسیم باشد، اغلب نوزادان ماده می­شوند.

ولی در آب دارای تعادل یونی در دو جنس تعادل وجود دارد. به نظر می­رسد که نسبت پتاسیم به کلسیم و منیزیم اهمیت دارد به طوری که با افزایش پتاسیم و سدیم اکثر نوزادان نر، و با افزایش کلسیم و منیزیم اکثر آنها ماده می­شوند.
مطالعات روی گاوهایی که در محیط آکنده از دود پتاسیم بودند و غذای غنی از کلسیم مصرف می­کردند نشان داد که ۹۰% گاوهای به دنیا آمده، نر بودند.

به نظر می­رسد که تغییر یونها موجب تغییر تمایل غشای اوول (تخمک) می­شود. برای موفقیت در این امر لازم است حداقل در پریود ماهانه قبل از بارداری رژیم پر سدیم و پتاسیم برای پسرزایی و رژیم پرکلسیم مثل لبنیات و فقیر از سدیم و پتاسیم برای دخترزایی شروع شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)